fredag 19 februari 2010

Ledig fredag på jobbet!

Ledig idag. Men jag och tjejerna åkte till jobbet och var där typ 10.45. Jag hade lite och göra. Och idag höll de sig någorlunda lugna. De lekte lite... Sedan gick vi och köpte lunch och lunchade med pappsen. Alice hittade en Nicke Nyfiken film på Hemköp och snäll som jag är köpte jag den. Och de var ju bra för då hade de ju något att göra efter lunchen. Vi har ju ingen bemanning på kontoret på fredagar, men det är rätt mycket folk som kommer in då och då är det ju bra att någon är där.

Sedan gick vi en sväng på stan. Gud vad det snöade och blåste. Fy!! Vi gick till H&M och BR. Det är favvo affärerna för tjejerna. Alice köpte bla en baddräkt som hon ville ha till simskolan. Jag ville gå till Indiska och köpte nya ljuslyktor. Tända ljus år ju så härligt på vintern. Efter det åkte vi till ICA. Fy f*n vad mycket folk. Men vi handlade lite snabbt. Ella ville ha Lasagne så de lagade jag till middag. Tjejerna ville kolla Bolibompa så de fick äta framför TV:n. Så det blev en trevlig middag på tu man hand.

Fick ett ryck efter maten och färgade mitt hår mörk brunt. Jag hade alla möjliga färger i mitt hår kändes det som. Färg hade jag hemma för det köpte jag innan jul, har inte haft ork bara.

Svärmor ringde idag och jag sa att vi skulle till stallet allihop imorgon, så hon tyckte vi skulle komma hem till henne och äta på kvällen. Hon bor typ granne med stallet. Sedan ringde min kära vän Åsa och tyckte att vi skulle komma över på lite vin imorgon. Så det blir en trevlig lördag!

Imorgon ska det visst snöa massor. Hade ju tänkt att tjejerna skulle vara med i en skidtävling. Men jag vägrar åka dit om det blir samma väder som idag. Jag hopppas nästan på snökaos för då ska jag och Åsa shoppa!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar