tisdag 23 februari 2010

Vi har ju tänkt att våra elever ska kunna boka sina körlektioner via nätet. Så idag har jag försökt få ihop scheman och skapat "artiklar" som de ska kunna boka. Alla tider ska ju inte gå att boka heller... ja det är lite svårt att förklara. Men jag vill ju verkligen att det ska funka innan vi kör igång.

Var i alla fall helt slut när jag hämtade tjejerna och det var de med. Så fort mamma kommer så kan de vara sig själva och skrika och bråka. Alice ville inte gå på dans idag. Hon vill sluta. Åååååh varför stressar man till dagis? Jag som hade längtat. Men jag "tvingade" dem att gå på dansen. Sa att jag skulle handla mat undertiden och frågade vad de ville ha. Alice ville ha Tacos och jordgubbar till efterrätt. Och så blev det. Jag hade det mesta hemma och så går det ju rätt fort att laga.

Ella ville inte heller dansa. Hon är lite trotsig ibland och vill testa mamma och pappa. För det mesta kan jag inte hålla mig för skratt. Idag vid middagen tyckte hon att det skulle vara ljust på hela bordet och då kan man ju gunga lampan lite. När hon inte fick det ville hon kasta köttfärs på sin lilla mamma. Hon satte gaffeln mot min tröja, men sedan var det bra. Jaja... För det mesta är de ju helt underbara!

Alice ville göra iordning efterrätten. Ella hjälpte henne. De gjorde allt själva!



Så här fint blev det! (köket var inte lika fint)



Köpte lite blommor till mig själv idag. Det piggar alltid upp!





Favvoblomman!



Undrar hur många ljus man har tänt den här vintern?



Idag var det ju "bara" -14. Fick sms av Katri (hon bor i Dublin). Det hade snöat där idag, men det kan inte ens vara i närheten av snön som är här.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar