tisdag 16 februari 2010

Fettisdagen!

Eftersom det är Fettisdagen idag och vi skulle ha handledarutbildning så bjöd vi naturligtvis på semlor. Jag köpte 22 stycken. 18 till jobbet och 4 att ta med mig hem. Hade visst råkat bokat in lite väl många deltagare. Sorry älskling...det var han som skulle hålla i kursen ikväll. Var även tvungen att springa och köpa en termos, och så en sväng till Vägverket och hämta bil. Så idag har jag fått motion och kan äta semla med gott samvete.

När jag ändå var ute och handlade passade jag på att handla mat till kvällen. Tjejerna har ju dans på tisdagar och då vill man ju helst laga något som går fort. Så jag köpte en grillad kyckling. Jag ringde Lina och bad henne komma förbi jobbet och hämta matkassarna. Hennes kompis Emelie skulle äta hos oss också. Och de hade fixat maten tills jag och tjejerna kom hem från dansen. Helt perfekt! Tack Lina!

Undertiden som tjejerna var och dansade åkte jag till jobbet och hjälpte Magnus lite. Våran nya dator funkar ju inte som den ska (datorn funkar väl men inte det jag vill göra) och idag funkade inte kvittoskrivaren.... men allt löste sig nästan...

Efter maten blev det semla.



Köpte även en Drömrulltårta till Lina som inte tycker om semla. Det ville inte Alice heller ha.



Men en som verkligen älskar det är Ella!





Fick en liten present av Ella när jag hämtade henne efter dagis. Ett hjärta till mamma och ett till pappa. Tack sötnos!



Nu är det dax och byta nagellack igen. Den här gången blir det rött. Ska nog göra mig en kopp te och lägga mig på sängen... slappa lite nu. Har tvättat hela kvällen. Det blir ju lite tvätt när man är många.

Ha det så bra! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar