söndag 20 december 2009

4:e Advent



Idag har vi varit på Framtidsmuseet i Borlänge. Där finns det lite olika "experiment" man kan prova samt att man kan lära sig en hel del om rymden. Kände att det kunde vara kul och göra något annat, julstöket fick vänta. Jag ville egentligen åka till Tomteland i Mora, men det skulle bli så kallt. Fast det blev ju bara typ -7, men vi hoppade över det ändå.



Alice hittade en rutschkana hon tyckte var kul.



Magnus hittade en flygsimulator han tyckte var kul.



Den här skylten satt inne på toan...



Efter det åkte vi till Kupolen och lunchade. Ella ville ha pizza. Mysigt och äta ute ibland.



Köpte även lite julklappar så nu är jag nästan klar.
När vi kom hem var det bara att ta tag i allt. Jag skrev julkort, strök juldukarna, tvättade 3 maskiner, fixade rischoklad, dammsög, skurade toaletter och slog in julklappar. Alice och Ella tycker det är superkul att slå in paket. Alice slog in ett till mormor och skrev en så fin etikett alldeles själv. Hon fick inte plats med sitt namn så det skrev hon där hon fick plats helt enkelt.



Ella slog in ett paket till morfar och ville också skriva själv.



Magnus grilljerade julskinkan idag. Gud så god den blev. Ja jag vet att det är ett par dagar kvar till julafton. Men imorgon jobbar vi och på tisdag förmiddag åker vi till mamma och pappa. Till kvällsmat åt vi tomtegröt och julskinka.



Nej nu är det dags att snygga till mig själv lite. Måla naglarna och sedan lite skönhetssömn. Hoppas ni alla haft en trevlig helg! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar