tisdag 8 december 2009

Man kan inte alltid vara glad...

Väckning tidigt idag. Alice skulle till Teknikverkstan vid Falugruvan. Det var samling på dagis 07.30 och det är ju inte hon van vid. Magnus som börjar 07.30 lämnade henne strax efter 07.00. Det är tur är att Alice är morgonpigg så det var inga problem att gå upp. Jag gick också upp och tömde diskmaskinen och satte igång tvättmaskinen och fixade frukost. Skönt med bara ett barn på morgonen. Och hon brukar inte krångla så mycket heller. Är snabb med det mesta.

Så här glad var Alice när hon skulle iväg till dagis!




När de åkte så väckte jag Ella. Vi kollade på julkalendern. Mysigt och få vara lite med barnen var och en. Men vad tyst det var hemma. Ella var till och med tvungen att ropa på mig för det var så tyst hemma. Hon trodde hon var ensam hemma.


Har haft en rätt bra dag på jobbet, bara lite jobbiga saker... men det har jag lagt åt sidan nu. Nu är jag ju inte på jobbet. Fick blommor av en elev idag. En bukett med rosor och då blir man ju glad!
Var på strålande humör när jag åkte från jobbet. Jag tänkte svänga förbi affären först för jag skulle bara köpa köttfärs och ägg. Men jag längtade efter mina tjejer så jag åkte dit först. Ella var på strålande humör och ville visa mig vilka fina julsaker hon hade gjort.



Alice var just i gång med att bygga en tågbana och bröt typ ihop när hon såg mig. Hon var förmodligen så trött men hade väl lyckas hålla humöret på topp. Men när mamma kom så kunde hon ju slappna av. Ella råkade berätta något som Alice ville berätta och då var det kört... Hon låg på golvet och grina och ville inte alls följa med hem. Efter mycker om och men så lyckas jag få med henne ut i bilen. Men då var det 2 andra tjejer på dagis som var ledsna istället....jaja. Vi åkte till affären, men de fick vänta i bilen. När vi kom hem blev Alice sur igen. Hon grina och var arg i säkert 40minuter. Så himla onödigt, men hon måste väl få vara arg hon också någon gång.

Vi blev vänner och då ville hon faktiskt hjälpa till med maten. Vi lagade pannbiff med potatis. Men den höll vi nästan på att glömma sätta på, kom av mig helt när hon bråka så.





Ella var mer intresserad av att leka med vattenkranen och dricka glögg.




När Magnus kom hem sprang tjejerna till honom. "Pappa"!! Alice hade verkligen längtat efter pappa, men hon berättade att hon varit dum mot mamma. Min lilla tjej... när man hör sånt är allt förlåtet!
Trevlig kväll! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar