söndag 27 december 2009

Storshopping!

Igår var vi på middag hos Fam Eriksson. Gott och trevligt som vanligt. Det blev pasta med sås och fläskfilé. Riktigt mumsigt! Och så glass med maränger och hallon till efterrätt. Det är ju kul att folk vill bjuda hem oss som är en så stor familj. Men Matilda var inte med så vi var bara 6. Vi kollade lite Robinson och efter det skulle Matilda hämtas och Lina skulle skjutsas. Det är ett evigt skjutsande när man är en stor familj och så är det ju inte de bästa kommunikationerna hem till oss.

Idag var en sån här dag man inte alls ville gå ut. -20grader igen. Men Magnus gick ut och drog igång snöslungan. Det hade kommit en hel del snö. Jag pysslade på lite inne (tänk att jobbet aldrig tar slut). Alice och Ella lekte häst som vanligt. Är det inte de själva som är hästar så släpar de fram käpphästarna eller barbie/bratz hästarna. De bygger hinderbanor i hela huset...jättehärligt!



Men så fick jag ett ryck och tyckte att vi skulle åka till ONOFF och kolla på DVD spelare. Våran har varit trasig i typ 2 månader. Det är ju nu när man är ledig man har tid att kolla på film. Annars kollar jag aldrig på film. Vi behövde även ett surroundpaket till jobbet också så vi kom hem med två. Hittade även en TV bänk som var snygg så den köpte vi med. Men så har jag ju varit sugen på en systemkamera också och kunde inte låta bli. Jag är såååå lycklig. Jag hade en rätt bra kamera innan men den här...ojojoj! Lite svårt att få med allt hem bara...haha. Magnus fick åka hem med oss först och hämtade grejerna sen.

Till middag blev det rester. Tänk att det fortfarande finns kvar av julmaten. Men det var inte så tokigt. Alla åt med god aptit.

Nej nu måste jag kolla in bruksanvisningen till kameran, fick även med en bok som handlar om hur man kan ta bra bilder.

Ha en supertrevlig kväll! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar