onsdag 9 december 2009

En olycka kommer sällan ensam...

Vilken tur att mina ögon gick i kors redan vid 22-tiden igår. Redan kl 23.00 kom Ella in till oss. Men jag somnade om direkt. Vaknade vid 01.00 och tyckte att det var lite blött i sängen. Har Ella kissat på sig...? Nej, jag var för trött för att kolla ordentligt så jag somnade om. Kl 03.00 väckte Magnus mig och sa att han var blöt på ryggen. Nu hade Ella kissat på sig. Rejält!! Det var bara att kliva upp och ta rätt på lakan, täcken och duscha Ella. Hela hon var blöt.
Sedan gick jag och lade mig i Ellas säng, Magnus kröp ner hos Alice. De sover ju i våningssäng så det kändes ju lite tokigt. Men men vad skulle vi göra. Vi har ju i ju för sig ett par sovrum till som var lediga men vi tänkte att det här blir bra. Kl 05.45 vaknar Alice och säger "pappa jag hann inte". NEJ! Inte hon också. Men visst hade hon det. Magnus gick ner och lade sig i Ella säng. Jag tog rätt på Alice sedan gick hon och jag och lade oss i Matildas säng. Ja man får vara glad att sånt här inte händer ofta, och det kunde ju ha varit värre...typ magsjuka.

Jag som var så glad går att jag bara hade en proppfull tvättkorg. Hade äntligen lyckats få bort det där berget med tvätt jag hade på golvet bredvid. Men jag hann tvätta 2 maskiner nu på morgonen. Så ikväll blir det en nybäddad säng att krypa ner i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar