fredag 11 december 2009

Baka baka liten kaka!

Imorse blev vi väckta av "VVS-killen" som kom kl 08.00. Men det gjorde inget. Jag är glad att han äntligen är klar med sitt i badrumet. I helgen ska Magnus fixa taket.

Vi gjorde oss i ordning och åkte till ICA och handlade blockchoklad, strössel, pepparkaksdeg + en massa annat så vi kunde göra julgodis. När vi kom hem ringde min kära granne Åsa och sa att hon kunde klippa mig. Yes!! Eftersom jag var ensam hemma med barnen kom hon hit. TACK snälla Åsa! Jag försökte ge henne betalt, men vi får ta en vinkväll i stället.

Lina fick för sig att hon skulle göra en egen ritning till pepparkakshuset i år.




Alice och Ella bakade också pepparkakor!



Matilda hjälpte också till att göra kristyr!



Ella bakade en liten dalahäst som fick bli varulvständer!



Så här fint är pepparkakshuset än så länge, hon glömde visst göra taket. Men det kommer.



Det blev lite kristyr på pepparkakorna också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar