måndag 28 december 2009

Snö & kallt!

Idag har det varit sådär kallt igen. Magnus var uppe rätt tidigt och åkte till soptippen med en massa skräp vi samlat på oss under julen. Sedan kom han hem och tog fram snöslungan. Det har kommit så mycket snö! Själv har jag varit inne och stått för hushållsarbetet som vanligt. Alice och Ella har varit inne hela dagen. Det har jag lite dåligt samvete för. Men det har ju varit kallt och så var jag inte på humör. Men de är ju så duktiga på att roa sig själva. De spelar spel och leker med dockor och sitter vid datorn... Riktigt skönt att de börjar bli stora fast ändå inte. Om det inte blir allt för kallt imorgon så kanske vi ska åka skridskor. Om vi nu hittar någon is att åka på. Lina skulle iväg nu ikväll och "spela hockey". Vi får se hur det går, jag tror det är typ -15 ute.







Magnus har pysslat med sin motorcykel. Han ska visst fixa ett bättre lyse så han kan åka på kvällarna. Själv har jag betalat räkningar inklusive badrummet. Men det är ju inte klart än. Vi väntar ju fortfarande på elektrikern, men vi har ju en sänglampa som står på golvet tills vidare. Hoppas han hinner komma innan nyår.

Trafikskolan är ju stängd men vi har telefonen överkopplad till mobilen. Det märks att det är vardag igen för det har ringt en hel del idag. Jag har även varit på jobbet och stökat undan lite. Skönt och känna att man är i fas. Jag gillar ju att ha koll och det har jag nu. Strosade runt lite på stan själv, var lite shoppingsugen men jag hittade inget. Sedan åkte jag till ICA och handlade. Idag blev det inte julmat. För nu räcker det med det. Vi lagade ris med kycklingwok. Linas Marcus åt här också. Han hade med sig choklad. Mums!

Tjejerna hade lite gympaträning framför TV:n efter maten samtidigt som de kollade på Pettson och Findus. Idag var det kullerbyttor som gällde.





Idag åkte min kära syster hem till London igen. De hade visst sol där idag! Hoppas vi kan ses snart igen!

Trevlig kväll! KRAM!

1 kommentar:

  1. Fina vinterbilder från Falun i Stockholm har vi haft slask i dag.Är bilderna tagna med den nya kameran?
    Kram pappa

    SvaraRadera