söndag 6 december 2009

Sälen 4-6/12

I fredags bar det av till Sälen. Lämnade tjejerna hos farmor, åkte och vaccinerade mig sedan drog vi i nya bilen. Vi har en ny Toyota Prius på Trafikskolan. Alice var nog lite ledsen när hon satt i bilen till farmor. Hon sa:"mamma, mina ögon vill krama dig". Lilla hjärtat vad söt du är!! Då var tårarna nära...
Vi stannade i Mora och storhandlade på ICA Maxi. Köpte varsin Sushi och sedan fortsatte vi mot Sälen. Det var ingen snö på vägen till Mora, men efter det....ojojoj det blev bara mer och mer. Härligt! Det är ju det man har längtat efter.



Vi bodde i Lindvallen, i Timmerbyn. Det ligger i backen och det fanns en lift typ 150m från stugan. Men den var inte öppen än. Men det var i alla fall så mycket snö att vi fick skotta när vi kom fram. Vi hade hyrt en 10 bäddsstuga med jobbet och alla anställda med respektive var med.







När vi kom fram så packade vi upp och bäddade. Jag, Magnus och Maria kom dit vid 15.00 tiden (de andra kom senare). Linda som hade en jättegod gryta med sig kom tyvärr sist.. då var vi bra hungriga. Men det gjorde inget, vi drack lite bubbel och stillade den värsta hungern....haha.



Vi gjorde en mysbrasa och kollade på Idol. Så mysigt att sitta i en timmerstuga och gotta sig och ute snöar det för fullt.



På lördagen var det dax att åka skidor. Lasse och Fia var uppe redan kl 08.00 och ville sticka iväg. Men Magnus vägrade gå upp före kl 09.00. Men kl 11.00 var vi på plats i backen. Jag ville åka i Hundfjället. Jag är ju inte så duktig att åka. De andra åkte till Tandådalen. Men det visade sig sen att backen i Hundfjället var bättre. De första åken var jag så rädd. Jag kände mig yr, vet inte om det var sprutan. Jag hade ju knappt sovit något heller. Hade så ont i armen och det värkte i benen. Kände mig sjuk när jag vaknade. Men det gick över. Det var inte världens bästa sikt högst upp i backen. Det blåste som tusan men vi kämpade på. Ju längre ner man kom desto bättre blev det. Men jag envisades med att ta korgliften högst upp eftersom jag ville vila mina fötter. Får så himla ont av mina pjäxor. Ju mer vi åkte desto modigare blev jag. TACK älskling för en jättemysig dag! och tack för att du orkade vänta på mig i backen.







Sedan åkte vi hem till stugan och tog en Jäger. Mums efter en dag i skidbacken. Sedan bastade vi. På kvällen åt vi Tacos med massa goda såser. Proppmätt igen. Vi hade så mycket mat med oss... men gott var det!

Tog en liten kvällspromenad efter maten!




Jag somnde typ 23.30. Helt slut men nöjd. Proppmätt och träningvärk i benen. Vaknade 06.30 och insåg att jag sovit 7 timmar i sträck. När hände det senast?! Somnade om och klev upp 08.00. Kl 10 var allt färdigpackat och färdigstädat så då bar det av hemåt. TACK alla kära kollegor för en superhärlig och mysig helg! Nu kämpar vi på ett år till så gör vi om det nästa år igen!

När vi kom hem åkte jag och hämtade barnen. De hade massor att berätta och visa. Alice hade avslutning på simskolan så vi åkte dit. Du har blivit så duktig min fina prinsessa. Idag avslutades simskolan med att alla barnen fick sina första simmärken. Baddaren....baddaren blå och baddaren gul, 2 st!




Magnus lagade mat ikväll. Det blev kycklingwok med ris. Riktigt mumsigt!
Trevlig 2:a advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar