söndag 13 december 2009

Lucia!

Idag har jag varit i Kupolen(Borlänge) och julshoppat. Det gick rätt bra, men jag kan tyvärr inte avslöja vad jag köpte. Det kan ju vara till någon som läser detta. Jag hade med mig Lina och Matilda och vi var där och hängde på låset. De öppnar ju kl 11.00. Och det var nog tur det för det var rätt mycket folk där när vi åkte hem. Tog även en sväng på stan i Falun, men där var det inte en kotte... De har väl fortfarande inte vant sig vid att det är söndagsöppet nu.

När jag kom hem så var det självklart pyssel på gång i tjejernas rum. Jag blir tokig på alla pärlor och stjärnor de sprider ut överallt. Det var bara att sätta igång och städa. Fast de är ju rätt söta när de håller på.

Alice med sin kompis Marcus.



Har tyvärr inte sett ett enda luciatåg idag. Det var ett i simhallen och ett i stallet. Men Alice och Ella skulle ju inte vara med så jag orkade inte åka till någon av dem. De har ju luciafirande på dagis imorgon.

På kvällen åkte vi till farmor. Hon ville bjuda oss på middag. Så det blev ju en trevlig avslutning på den här helgen.

Gustav läste saga för Ella och Alice!



Gibson!



Hon bjöd på potatisgratäng med lammfärsbiffar.



Till efterrätt fick vi saffranskaka. Tack snälla för den goda maten.



Ella busade med pappa!







Trevlig 3:e advent! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar