onsdag 2 december 2009

Är julkalendern läskig?

Inatt kom Alice in till oss. Hon hade drömt en mardröm om den nya julkalendern. Hon ville inte riktigt kolla på den igår. Det första hon säger är att hon INTE vill se julkalendern. Men hon lyckas i alla fall somna om. Vid 5 tiden säger hon "pappa, jag hann inte, jag har kissat på mig". Nej inte nu, det var evigheter sen hon gjorde det. "Pappa har jag missat julkalendern?", nej det har du inte (trodde ju hon ville se den). Vi förstod inte riktigt att hon var så rädd. Det var först vid 07.15 när det var dags för dagens avsnitt. Det ville hon inte se, hon stod ute i hallen, hon ville se det på håll. Försökte få henne att se reprisen som var nu på kvällen, men det var lika läskigt.
När jag skulle väcka Ella fick jag till svar att hon var trött och att hon kunde se reprisen ikväll. haha....hon är så morgontrött.

Nu på kvällen har vi gått igenom lite med bokföringen. Vi ska byta program och det är jag som ska ha hand om den nu. HJÄLP! Hur ska det gå? Det har ju varit Magnus pappa som har tagit hand om den biten. Men nu är det dax för mig att ta över. Tack och lov så slipper jag ta hand om lönerna. Det kom så plötsligt, men det känns ändå skönt att börja med det nu när det snart är långledigt. Då kan jag pyssla på i mitt tempo.

Idag har det varit -10grader ute. Så himlans kallt, men det har varit väldigt vackert ute idag. Soligt och alldeles vitt ute, jag borde ha tagit ett kort.
Fullmåne ute... Trevlig kväll!KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar