tisdag 22 december 2009

Idag ska jag träffa Katri!

Tog lite sovmorgon idag! Härligt! Marie ringde strax före kl 08,00 och sa att hon lyckats få en plats på flyget. YES! Vad glad jag blev.
Fixade det sista hemma och packade ihop våra saker. -20grader idag hemma hos oss. Vid 11-tiden bar det av mot Stockholm för att fira Jul med mamma, pappa och Marie.
Det var inte så mycket bilar ute så resan gick bra.

När vi kom fram gick jag till Gallerian som öppnat här för typ 2 månader sedan. Skönt med massa affärer så nära.


Det första Alice gjorde när hon såg Marie var att att ta fram ett spel. Hon ville spela "fyra elefanter". Så söta!


Alice, Ella och morfar klädde granen. Ella kan hänga upp hur mycket saker som helst ...




Så länge jag minns så har vi haft dessa flaggor i granen. Japanska och svenska. Mamma gjode dessa någon gång för länge sen ...


Vid 17-tiden skulle jag möta min kära vän Katri i Gamla Stan. Vi skulle ut och äta.
Vi gick på Le Rouge. Hur mysigt som helst! Jag som numer bor i en småstad uppskattar verkligen sådana här ställen och stunder.


Vi började kvällen med ett glas Champagne såklart!


Jag åt Ceasarsallad och Katri åt Fläskkarré. Maten var verkligen supergod och vi blev riktigt mätta.


Efter det gick vill en Tapasrestaurang (inte för att äta) och tog ett glas Champagne. Det är ju inte så ofta vi ses.

Vad mycket snö det är i Stockholm, det trodde jag inte. Det gick ju knappt att gå i Gamla Stan. Men mysigt var det i alla fall.


Sedan åkte vi hem till mamma och pappa. Vi hade lite julklappar till Katri, och så ville ju tjejerna träffa henne. Alice hade bla skrivit "Kiki" på en mugg.




Hon hade julklappar till dem med. De fick jättefina tröjor av henne.


När vi kom hem hade Magnus fixat Champagne till oss, och det sa vi ju inte nej till!



Tack kära vän för en supertrevlig kväll!
Hoppas ni alla haft en bra dag! KRAM!

1 kommentar:

  1. Tack själv för en super trevlig kväll!!! puss o kram från Katri

    SvaraRadera