tisdag 29 december 2009

Nu räcker det med kyla!

Idag var det sådär sjukt kallt igen. Jag ville ju vara ute idag. Kanske åka skridskor eller pulka. Det hade varit kul om man kunde fått göra en snögubbe. Men det går ju inte.



Magnus jobbade halvdag idag. Vi hade lite uppkörningar och vi är ju ändå hemma.
Tjejerna har härjat inne idag. De har mest lekt med dockor idag, de leker dagis. De lägger pussel och spelar spel. De kan verkligen konsten att stöka till på deras rum. De har på tok för mycket saker men kul har de i alla fall. Nu ikväll så sa Ella:"mamma, vi ska leka kurragömma nu och när vi är klara så ska du ha städat vårat rum". VA?! Till och med hon tyckte det var lite stökigt. Men jag gjorde som hon sa.

Själv har jag inte gjort så mycket idag. Men jag har köpt nyårsraketer och så har jag bakat.

Det blev rågsiktbröd.



"Dumlegrottor"



Rischoklad med marshmallows.



Nu har Magnus åkt och hyrt en film. Vi har ju numer en Blu-ray spelare och måste testa om det är så mycket bättre.

Ha en trevlg kväll! Det ska jag ha! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar