måndag 7 december 2009

Måndag igen...

...men vi hade lite sovmorgon idag. Skulle lämna barnen 09.30. Vaknade kl 07.00 och frågade Alice om vi skulle se julkalendern nu eller ikväll. Hon ville se den på morgonen, men jag tyckte vi skulle se den på kvällen så vi låg och drog oss ett tag till. Barnen är helt slut efter helgen så det var nog rätt skönt för dem att få sova ut lite. Alice kom in till oss i natt med.
Vi har precis kollat på julkalendern och hon låg under en filt hela programmet. Hon sa att hon kollade genom filten. Hoppas den här julkalendern inte skrämmer henne så hon får men för livet....haha..

Lite körigt idag på jobbet. Lasse gick hem för han hade sjuka barn. Men vi hade tur som fick tag i Wahlin som kunde jobba. Har förvarnat honom om att det finns kanske jobb resten av veckan eftersom Linda också är sjuk. Men jag har ju vaccinerat mig och hoppas jag kan stå emot det mesta nu!! Magnus ville också göra det så jag kollade upp var man kunde göra det idag. Han fick med sig Maria också så nu är vi i alla fall 3st på jobbet som har vaccinerat oss. Får se om Magnus kan sova inatt. Jag hade ju rätt ont... Men han verkar lättad över att han gjort det. Han springer runt här och fixar. Han är på riktigt strålande humör. Han har till och med lagat matlådor till imorgon.

Idag har jag och tjejerna varit och fixat grejer till luciatåget de ska ha på dagis på måndag. Alice ska vara lucia i år och Ella ska vara tärna.

Båda tjejerna är inne i en hästperiod nu. De bygger hinderbanor i hela huset (lägger ut kuddar och leksaker)och springer runt med sina käpphästar. Trodde inte att Alice skulle bli så intresserad. Ella lär henne allt hon kan såklart.




Nej nu blir det lussebulle sen måste jag ta tag i tvätten som håller på att svämma över. Trevlig kväll! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar