tisdag 15 december 2009

Ja se det snöar...

Vaknade inatt av att Ella irrade omkring i hallen. Sedan kom hon in till oss och la sig. Då började hon skratta hysteriskt...hmmm. Vet inte vad det var. Sedan kom Alice in. Hon blev sur för att Ella låg i våran säng. Var skulle hon ligga nu. Jag sa att vi kunde gå till hennes säng, eller så kunde hon ligga på min plats så kunde jag gå till hennes. Det var inte rätt läge att ge henne altervativ. Så det hela slutade med att vi låg alla 4 i våran säng. Än så länge går det ganska bra...

När vi kom till dagis så kom tomten dit precis! Han hade med sig en säck såklart. Alla barnen fick varsin ask med russin. Alice var lite skeptisk som vanligt och väntade nästan till sist. Ella är inte lika "rädd". Det var en cool tomte för han (hon) hade nitskärp på sig...haha.



När jag hämtade barnen efter jobbet så sa Ella att hon visste vem tomten var. "jag hörde att det var Ulles röst". Ojdå! hon kanske avslöjar årets jultomte? Det har ju alltid varit Magnus som har varit det. Jag frågade Alice om hon visste vem tomten var men det gjorde hon inte.

Alice och Ella lekte luciatåg när de kom hem från dagis. Alice tog fram micken och satte på en julskiva och sjöng med. Nu är det jul igen....



Skrållan fick också vara tärna!



Idag har det snöat hur mycket som helst! Ja så mycket så jag inte ens orkade tänka tanken att gå ut och skotta. Väntade tills Magnus kom hem och tyckte han kunde ta fram snöslungan, och det gjorde han med glädje.

Jag lyckades få Ella att sitta still en stund så jag kunde klippa hennes hår. Det behövdes verkligen. Får se om Alice går med på det imorgon.
Jag har även julpyntat det sista. Nu är det bara granen som ska fram och börja planera julmat. Vi ska ju vara hemma hos oss på julafton.

Trevlig kväll! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar