lördag 12 december 2009

Idag har...

...jag hunnit med en hel del. Började dagen med en storstädning. Skönt och röja undan lite ibland. Alice och Ella är experter på att stöka till på sitt rum. Det ska hela tiden klippas i papper och tyger och allt vad de nu hittar på!

Har även lyssnat på vinnarlåten i Idol. Den är ju riktigt bra! Missade ju finalen igår eftersom vi var på julbord.

Jag och Ella har varit i stallet. Det går rätt bra för mig.... tror jag.... Idag gick vi en tur i skogen på ca 45minuter. Riktigt härligt men mörkt. Hon rider ju på eftermiddagen. Innan vi skulle iväg så blev jag varnad för att den hästen som hon skulle rida på hade lagt sig ner 2 gånger idag. Det känns ju skönt att höra när man ska leda en häst i en mörk skog och man dessutom är rädd för hästar. Men det gick bra. Jag fick se till att hon inte stannade. Ella vill gärna leda hästarna själv nu och hon gör det riktigt bra. Vi hade ju en snäll häst idag, hon har ju blivit biten av andra.



Så här mysigt såg det ut när vi kom hem från stallet!



Efter ridningen tog Ella en dusch och då ville Alice också det. Premiär för nya duschen. Jag ska visa hur det nya badrummet ser ut, men det får bli en annan dag. Så rörigt där inne just nu. Sedan fick de för sig att de skulle blåsa håret.

Så här kul kan man ha då!





Nu på kvällen har vi haft fam Eriksson på middag, inte Annika då som är på Gran Canaria. Men det känns ju skönt att få ta hand om hennes familj när hon är borta. Hon brukar ju alltid ta hand om min. Det blev tacos och glass, maränger och grädde till efterrätt.

Nu har jag precis varit och hämtat Gustav som varit på lite party och Matilda som varit hos kompisar. Nu ska jag mysa ner mig i soffan med min älskling.

Trevlig kväll! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar