lördag 19 december 2009

Julstök!

Tänk vad mycket det är som ska fixas inför jul. Jag tycker jag har läget under kontroll men det dyker bara upp mer och mer saker att göra. På förmiddagen började jag med julkorten , men det var inget kul så det fortsätter jag med i morgon. Började vika servetter som jag knöt ett litet silversnöre runt. Vi åker ju till mamma och pappa dagarna före jul och kommer hem på julafton så då måste allt vara klart innan. Jag har även klistar fina julklistermärken på glasen. Tänkte jag skulle piffa till det lite den här julen. Alice och Ella har gjort jättefina julklappar, men vad kan jag inte avslöja här. Det får ni se senare.





Idag var det sista gången på ridningen. Ella ska ju naturligtvis fortsätta efter jul. Det var ju typ bara -17grader...fy vad kallt det var. Vi var i ju för sig inomhus men det är inte mycket värme i ett stall. Trodde det skulle vara märkestagning idag, men det blir det nästa termin. Hon har ju tagit vita hästen och nästa gång är det gula hästen. Hon fick rida Smarre idag. Det är den minsta hästen.
Det var en jättegullig tjej i stallet som gärna ville leda Ella. Klart hon fick det! Ella fick prova att rida lite helt själv. Så duktig min lilla tjej. Hon såg så mallig ut.






När vi kom hem var Marcus här och lekte "rockband" med Alice. De sjunger och spelar...kanske kan bli nåt?!

Efter middagen fortsatte jag lite med julklappsinslagningen.... de tar ju aldrig slut.
Nu är det snart dax att ta fram räkorna och kolla på Robinson!
Ha en trevlig kväll! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar