fredag 18 december 2009

Fredagsmys!

Sovmorgon idag. Magnus var ledig, men telefonen ringde kl 08.00 så då var det kört.
Jag är ju ledig fredagar, men åkte till jobbet en sväng. Jag hade lite och fixa med och så var det dags att betala ut löner.
Sprang på stan och köpte lite julklappar. Så nu är jag nästan klar. Det känns bra för jag vill ju helst ha en slapparhelg. Men jag glömde köpa julkort. Inte igen!! Men när jag var på väg hem så ringde Åsa (min granne) och frågade vad jag gjorde. Sa att jag precis varit på ÖB och kollat om de hade några julkort (de hade inga). Jag orkade ju inte åka tillbaka till stan. Men hon var på stan och sa att hon kunde köpa kort. Perfekt, ett problem mindre.
Åkte hem och fixade lite. Tvingade Alice och klippa henne. Jag var verkligen tvungen! Stackars barn. Men hon satt ju inte still så det blev ju inte som jag tänkt mig. Men då kom Åsa som en räddande ängel, hon kom med julkorten. Hon brukar ju klippa mig och sprang genast hem och hämtade sin sax och snyggade till Alice hår. Hennes hår blev typ 7-8cm kortare, men det syns ju knappt hon har ju så långt hår.
Som tack för hjälpen bjöd jag Åsa på lite glögg och vin . Hon hade ju inte bråttom hem. Det var ju kanske hennes tur att få komma hem till ett dukat bord.

Alice och Ella hade Marcus här och de lekte att de sjöng och spelade i ett rockband.





Alice ville ju att de skulle leka ute. Men jag sa nej eftersom hon var nyduschad och det är rätt kallt ute.



När vi var i Sälen så köpte jag en Brieost på ICA Maxi i Mora. Men det visade sig att den hade bäst före datum den 9/11 och vi var ju där den 4/12. Så jag skickade ett lite mail och talade om att jag inte var helt nöjd. Idag fick jag presentkort på 200kr hos ICA. Det firade jag med att köpa oxfilé för hela slanten. Gud så gott det var och så lite gott rödvin till det. Vad mer kan man begära?!





Efter maten fick tjejerna klä julgranen. Vi är ju inte hemma dagarna före jul så vi tyckte det passade bra att göra det ikväll.



Så här fint blev det!



Trevlig kväll! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar