tisdag 26 januari 2010

Årets första semla!

Idag mådde tjejerna bättre, fast Alice har en liten envis hosta och hon vägrar ta hostmedicin. Alla mediciner hon stoppar i sig kommer upp igen.
Själv vaknade jag med lite halsont, men jag tog en panodil och nu på kvällen känns det faktiskt bättre. Idag hade jag tänkt att jag skulle vara lite nyttig. Proppade i mig alldeles för mycket fika när jag var hemma igår. Men så går Magnus och köper semla till alla på jobbet. Och då var man ju tvungen att äta. Årets första men absolut inte den sista.

Vi har ju rätt lugnt på jobbet (vilket inte är bra) så jag hann med det jag skulle. Sedan var det dags att skjutsa tjejerna på dans. Under tiden passade jag på att åka till ICA Maxi och handla. Det blev en hel del blommor och så mat såklart.

Det blev en sen middag idag eftersom vi kom hem sent. Efter det värmde vi oss vid brasan och spelade spel. Magnus har äntligen fått ordning på lyset till sin motorcykel. Det är visst mörkerkörning som gäller i skogen nu.

Nu på kvällen (typ 21-tiden) så var 2 rådjur här utanför köksfönstret. Vi har fågelmat i äppelträdet. Men fåglarna har visst blivit lite kräsna. De vill bara ha solrosfrön, inte den här blandningen som vi har köpt. Men rådjuren gillar den. a Magnus har ställt ut en hink med frön som de äter ur. Rätt häftigt tycker jag.

Ha det så bra! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar