måndag 25 januari 2010

VAB!

Kände mig helt slut i hela kroppen imorse när jag vaknade. Alice vaknade mitt i natten och då gick jag till hennes säng. Vi sov båda två uppe i hennes lilla säng(de har våningssäng). Hon kändes inte helt hundra imorse så vi bestämde att hon skulle få vara hemma idag. Det var ju ganska lugnt på jobbet. Och vad skulle jag hitta på då. Gillar inte att bara vara hemma, inte när någon är sjuk i alla fall. Ella har ju också haft feber. Men hon har hållt låda idag. Hittar på så mycket tok hela tiden. Jag bad henne städa på sitt rum. Vi har nya regler nu, jag är trött på att plocka efter dem. Jag sa: "Ella, vad skulle man göra när man lekt färdigt med något?". Hon svarade: "plocka undan, fast det tänker jag inte göra".....

Men det finns ju alltid jobb hemma. Fast jag måste säga att jag slappade mest framför TV:n. Men jag har tvättat en hel del och bytt lakan. Det tråkiga och jobbiga med att vara hemma är att det ska lagas mat hela tiden.

Tjejerna ville göra halsband, fast det blev armband. Pyjamasen på hela dagen!





Sedan skulle det göras lite mellis. Idag ville de ha skivade bananer och äpple som man rullar i lite kokos och sedan in i frysen en stund.





Jag hittade lussebullar i frysen och tog en kaffe. Har helt kommit av mig med kaffedrickandet. Men idag var det gott.



Alice ville absolut åka på sin simskola idag. Hon var ju piggare på eftermiddagen. Trodde inte hon ville gå så bara därför lät jag henne göra det. Magnus jobbade ju till 17.30 och skyndade sig så han kunde ta Ella. Vi möttes i dörren "hej, hej då". Han klev ur bilen och vi hoppade in. Simskolan börjar ju kl 18.00 så vi hann precis.

Nej nu undrar jag om jag håller på att bli sjuk. Börjar få ont i halsen. Ska ta en panodil, ett stort glas vatten och så lite sömn på det! God natt!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar