torsdag 7 januari 2010

Vardag igen!

Idag har jag jobbat! Fast bara 5 timmar, och så hade jag sovmorgon. Jag var på jobbet först vid 12.30. Magnus tog morgonpasset! Trodde det skulle bli rätt lugnt idag så jag tänkte vara hemma med tjejerna. Hade därför sagt till på dagis att de inte kommer idag. Men det skulle jag inte ha gjort. Fast det löste sig ändå. Vi jobbade alltså halva dagen var.

På förmiddagen passade jag på att städa bort lite av julen. Det känns riktigt skönt. Det som bara för en månad sedan kändes jättemysigt att ta fram. Men nu, usch, fy, bort....
När jag kom hem var granen och allt annat också borta. Vad tomt det blev. Kanske får ta en sväng till Plantagen imorgon när jag är ledig.

Idag var det bara typ -15. Men tjejerna var ute och lekte ett bra tag. Det är ju inte kul att bara vara inne hela dagarna, och med rätt kläder så går det ju.
Alice och Ella har byggt koja på sitt rum idag. De skulle göra en superhemlig hemlis sa Ella haha.... mamma fick inte se...hmmmm. Sedan spelade de finns i sjön. Skönt att de roar sig själva men inte att de stökar till. Har storstädat deras rum idag med....puh...

På kvällen kom Lina hit på en snabbvisit. Och då var Alice snabb som vanligt att släpa fram ett spel. Idag ville hon spela Kitty Muffinsspel. Lina är ju så snäll och gör det. Typ javisst ska vi spela det. Hon är så snäll!

Söta de är!



Ha det så bra! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar