onsdag 20 januari 2010

Vaccination igen!

I morse knackade det på dörren kl 07.10. Det var elektrikern som kom. Tror aldrig Alice sett mamma klä på sig så fort. Men nu är han klar i alla fall. Känns riktigt bra. Får se om Magnus fixar några lister i helgen.

Idag blev vi bjudna på lunch hos Magnus pappa. Han bor jättenära Trafikskolan. Hans syster Maria kom dit också. Synd bara att vi har så kort lunch. 50 minuter och då ska man springa dit och tillbaka. Det som var lite synd idag var att vi hade en bil som stod vid Vägverket som skulle hämtas. Men vi hann med allt, fast det blev lite stressigt. Tack Erik för god mat!

Efter dagis åkte vi till BVC. Tjejerna skulle få sin andra dos av vaccinet mot svininfluensan. Det var massa barn där, nästan lite rörigt. Alla tänkte väl som jag att vi gör det efter jobbet. Alice tog först och det gick jättebra. Sedan var det Ellas tur. Hon totalvägrade, skrek och fäktade med armarna. Till slut lyckdes jag hålla i henne och hon fick sin spruta. Efter det var det som inget hade hänt. Vi åkte och handlade mat och hon var glad.

När jag kom hem lagade jag mat. Tre olika rätter. Pastasallad med kyckling, Ugnspannkaka med bacon och så stekte jag pannkakor. Vi är ju en stor familj (7 pers) den här veckan och alla var hemma. Mitt i matlagningen ringer "tanten" från BVC och undrar hur Ella mår. Hon hade tyckt att det kändes så hemskt, att allt blev så fel. Och det var ju gulligt att hon ringde, men Ella mår toppen. Hoppas de inte blir sjuka nu bara.

Har hunnit med det mesta av veckans sysslor idag också, skurat badrum, fixat med tvätten mm. Resten tar jag imorgon. Sedan är det helg och då vägrar jag städa. Klippte Ellas lugg också. Inte så konstigt att jag har ont i huvudet nu... Men snart är det helg!

Lite bilder på nya badrummet:







Nu ska jag nog ringa min mamma och pappa. De har varit gifta i 37år idag! Grattis!

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt badrum!!!! Kram Anna N

    SvaraRadera
  2. Tackar! Du skulle ha sett det innan. Måste hitta några bra handdukshängare, toapappershållare, handdukar mm. Det roligaste alltså! /Monica

    SvaraRadera