måndag 4 januari 2010

Shoppingdag i Stockholm!

I morse gick vi upp rätt tidigt. Mamma skulle jobba idag. Jag och Magnus gjorde oss i ordning och åkte till IKEA. Vi var där strax efter kl 10. Det var rätt lite bilar på parkeringen. Men så var vi ju där rätt tidigt också. Vi skulle kolla grejer till badrummet och få lite inspiration. Det jag hittade var en tvålpump och tandborstmuggar. Kom även hem med desertskedar (det är något jag verkligen har saknat) och lite annat smått och gått och självklart värmeljus. Det är ganska lätt och bränna pengar på lite krimskrams. Notan slutade på 1000kr. Men jag fick ju en hel del. Alice och Ella var hemma med morfar och hjälpte honom i tvättstugan. Fast Alice var mest intresserad av att kolla in tunnelbanorna...

Efter det åkte vi hem och lagade lunch. Kladdmakaroner och falukorv. Riktigt smarrigt så här efter alla helger när man bara har ätit en massa godsaker.
Efter det ville Alice absolut åka tunnelbana. Jag och Magnus hade tänkt åka till Japanska Torget (butik på Tegnérgatan)och tänkte ta bilen vilket vi också gjorde. Ella följde med oss. Alice fick med sig morfar på en liten åktur.

Efter det gick vi en sväng i Liljeholmens galleria. Magnus köpte nya jeans. Jag hittade ett par örhängen och tjejerna köpte pärlor. Vi var hemma vid 17.00-tiden och då skulle det pärlas halsband och armband minsann. Ella köpte "hästpärlor" såklart!





Mycket bus blir det hemma hos morfar och mormor. De springer fram och tillbaka till frysen och hämtar glass... tur att vi inte är här så ofta.
Alice tyckte det var kul att prova pappas skor. OBS! Tomten har likadana...





Nu blir det en lugn hemmakväll med lite TV. Ha det så bra! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar