onsdag 6 januari 2010

Från -13 till -30.

Idag åkte vi hem till Falun igen. Vi hade tänkt åka efter frukost eftersom vi hade lite att fixa på jobbet. Japp, vi ska jobba imorgon. Men sedan är jag ju ledig fredag igen!! Men vi kom inte iväg som vi skulle för Alice skulle ju absolut åka tunnelbana, tvärbana och buss med morfar. Så hon fick väl det då... Vi stannade på lunch och var hemma strax efter kl 16.00 istället.

Det var ju "kallt" i Stockholm, -13. Men när vi kom hem var det -30. Burr.... jag tog på mig täckbyxorna och åkte till affären för att handla mat. Fy vad kallt det var!!

Så ikväll har vi tänt ljus lite här och där i huset. Gjort en brasa såklart, klarar mig inte utan en kamin nu.



Den här fina fick vi av Magnus morbror Åke när vi köpte braskaminen. Det är nu 5 år sedan. Den hänger bredvid braskaminen.



Jaha, jag som hade städat innan vi åkte till Stockholm. Så här såg det ut på Alice och Ellas rum när vi varit hemma ca 1.5timme. Deras kompis Marcus hjälpte också till... ojojoj!





Nu ska jag göra en kopp te och lägga mig på soffan. Hoppas Magnus kommer hem snart, han är på jobbet och skottar fram 2 bilar som ska rulla imorgon. Stackarn...
Ha en trevlig kväll. KRAM!

2 kommentarer:

  1. hej gumman! vad kul att följa dig på din blogg! vilka fina tjejjer ni har! hur gamla är dom i år?

    jag hoppas på tät uppdatering, hoppas vi hinner ses nästa gång ni är här. i stockholm är vi ju grannar! så nästa gång får ni komma in på fika på liljeholmskajen!

    stor kram fina vännen!

    anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Tjejerna blir 5 och 6!! i år. Tänk vad tiden går...
    Fika låter jättemysigt. Våra tjejer skulle nog ha det mysigt ihop.

    STOR KRAM! Monica

    SvaraRadera