fredag 22 januari 2010

Blev visst IKEA idag!

Ingen feber idag i alla fall, och det var ju skönt. Vi hade ju inga planer idag. Tog det lugnt hela förmiddagen. Jag satte på en gammal skiva när jag sprang runt och fixade. Alice blev alldeles till sig när hon hörde "Voulez vous coucher avec moi ce soir". Hon drog på sig en klänning och hämtade micken och började sjunga...





Magnus ringde efter sin sista körlektion 12.10 och var sugen på att åka till IKEA. Han ville köpa nya tavlor till jobbet. Så vi följde med. Vi har ju rätt långt dit, 9 mil tror jag och bilresan tar typ 45 minuter. Idag var vi tvugna att ha släpet med oss eftersom vi skulle köpa rätt stora tavlor. Jag lägger in lite bilder sen när de är på plats på jobbet. Tjejerna tycker inte att det är så kul att åka dit. Men det gick bra. Vi fikade lite och så fick de köpa lite grejer till sitt rum. De köpte tallrikar, glas, kastruller mm. Så imorgon ska vi ha storstädning på deras rum. Jag får verkligen spader på deras ordningssinne!

Så här ser deras skrivbord ut typ jämt. Nu har jag köpt lådor (syns till höger i bilden) som de kan lägga sina teckningar i.



Här är några av grejerna de köpte idag!



Vi var hemma igen kl 17. Då åkte jag till ICA och handlade mat för det hade jag inte gjort. Alice ville att vi skulle äta det där goda som vi fick hemma hos Annika. Alltså pasta med fläskfilé i smarrig sås. Enkelt och supergott att slänga ihop.

Sedan har vi kollat Let´s dance. Imorgon väntar alltså storstädning av tjejernas rum + packa upp mina saker jag köpte på IKEA. Älskar när man kan få så mycket för så lite. Det blev ju självklart massa nya ljus, servetter osv.

Ha en trevlig helg! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar