lördag 16 januari 2010

Imorse när...

...jag vaknade satt Alice och Magnus i soffan och tittade på Barnkanalen och åt chokladyoghurt. Så söta!! Det var bara -3 grader. Äntligen lite härligt vinterväder. Jag tyckte vi skulle åka skridskor. Men Alice ville inte. Hon var fortfarande besatt av att hon skulle köpa sitt spel (Vem där?).
Jag skulle ju till ICA och handla så då kunde vi ju kolla där. Vi åkte allihop.
Det fanns en Disney version som de köpte. Det var ju inte rätt dag på ICA. De firade 20 år och det var folk överallt. De bjöd på kaffe och tårta som Alice, Ella och Magnus mumsade i sig när jag handlade.

Självklart så spelades det en hel del idag. Lina var med så klart. Tur att hon finns så hon kan spela och leka med barnen!




Jag köpte självklart tulpaner! Älskar tulpaner!






Sedan var det dags för stallet. Jag och Ella åkte dit. Hon är ju så duktig. Jag gick och höll i grimskaftet lite löst så fick hon sköta resten. Och det gick hur bra som helst. Lilla skruttan...

När jag kom hem höll Magnus på med maten. Idag blev det Lasagne. Tack älskling för den goda maten.

Senare på kvällen kom vår granne över. Han har vi ju inte sett på evigheter. Är alltid ute på jobb. Han hade med sig lite bubbel och det är ju alltid trevligt! Nu är det snart dax att krypa ner under täcket.

God natt! KRAM!

2 kommentarer:

  1. Jag kan förstå att Alice ville köpa det spelet! Det är "hett" på förskolan just nu!

    SvaraRadera
  2. ok! hon har varit helt bestt av det. Har precis kommit in efter lite skridskoåkning och då åkte spelet fram igen....
    KRAM! Monica

    SvaraRadera